logo_wycieczka_Włochy_2022

LA DOLCE VITA! – Młodzież ZSP we Włoszech

W dniach od 3. do 9. października 2022r., młodzież z ZSP przebywała na wycieczce we Włoszech w ramach projektu Granice mojego języka są granicami mojego świata.

Długą podróż autokarem wynagrodziły cudne widoki Alp austriackich i włoskich. Drugi dzień  przyniósł nam wiele niezapomnianych wrażeń. W Weronie odwiedziliśmy amfiteatr oraz słynny balkon szekspirowskiej Julii. Następnie udaliśmy się nad Gardę – największe jezioro we Włoszech, aby podziwiać zamek Scaligerich w urokliwym miasteczku Sirmione. Chętni wybrali się w rejs motorówkami dookoła półwyspu.

Wtorkowa wizyta w Parku Narodowym Cinque Terre była jedną z najpiękniejszych przygód, jakimi uraczyła nas Italia. Charakterystyczne kolorowe domy przyklejone do nadmorskich klifów w Riomaggiore oraz Monterosso, cudowna linia brzegowa, przepiękne widoki gór połączonych z morzem zrobiły na nas piorunujące wrażenie.

Kolejny dzień zwiedzania rozpoczęliśmy w Pizie. Krzywa Wieża na Piazza dei Miracoli wraz z katedrą, baptysterium i Camposanto jest jej symbolem. Pochylona budowla przyciąga tysiące turystów, którzy każdego roku podziwiają fascynującą konstrukcję jednego z najpiękniejszych i najbardziej znanych zabytków na świecie.

Stolica Toskanii – Florencja zachwyciła swoimi mostami, murami, katedrą, dzwonnicą i placami, po których można krążyć w nieskończoność. Nie przeszkadzały nam nawet tłumy ludzi, choć trudno sobie wyobrazić co musi się dziać w tym mieście w sezonie turystycznym. Nam udało się zobaczyć wszystko co chcieliśmy, zrobić zakupy i udać się na zasłużony odpoczynek.

Następnego dnia zatrzymaliśmy się w Sienie, urokliwym mieście Toskanii z charakterystycznym muszlowatym kształtem Piazza del Campo, gdzie żałowaliśmy tylko, że nie byliśmy tam w czasie wyścigów konnych.

Na koniec odwiedziliśmy San Gimignano i jego 14 wież, które już z daleka zapraszały w mury miasta. Mawia się o nim, iż jest jednym z najpiękniejszych toskańskich miast. To tu skosztowaliśmy najlepszych lodów na świecie.

Pełny szaleństwa i niesamowitych wrażeń był ostatnim dzień spędzony w parku rozrywki Gardaland.

W trakcie wycieczki młodzieżą opiekowały się pani Katarzyna Graczyk, pani Beata Szelągiewicz oraz pani Dorota Klechammer.