Zespół Szkół Politechnicznych

im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni

Ciao Italia

logo Włochy 2017W dniach 30 września - 7 października 2017 roku, 16 uczniów naszej szkoły przebywało na wycieczce turystyczno-krajoznawczej w San Mauro a Mare we Włoszech. Miejscowość leży nad Adriatykiem w regionie Emilia Romania. Oferuje szerokie, piaszczyste plaże z łagodnym wstępem do morza. Przepiękne otoczenie i słoneczna pogoda zagwarantowały nam udany wyjazd połączony z nauką języka angielskiego.

Wyjechaliśmy z Wrześni w godzinach popołudniowych, kierując się na południe Polski, a potem do Czech i Austrii. Po trwającej kilkanaście godzin podróży, dotarliśmy do hotelu w San Mauro a Mare. Po obiedzie udaliśmy się na zapoznawczy spacer po tym klimatycznym miasteczku. Udało nam się dotrzeć na festiwal do pobliskiego Gatteo a Mare, gdzie mieliśmy okazję poznać bliżej włoską kulturę oraz muzykę.

Przez kolejne 5 dni cieszyliśmy się klimatem oraz krajobrazem włoskim. Korzystaliśmy ze słońca wypoczywając na piaszczystej plaży w San Mauro a Mare oraz kąpiąc się w wodach Adriatyku. We wtorek wyruszyliśmy w kierunku Rzymu. Miasto to poruszyło wszystkie serca miłośników architektury. Mieliśmy okazję zobaczyć dzieła architektury rzymskiej, które nie tylko stanowią o świetności Rzymu, ale jednocześnie prezentują potencjał architektoniczny, drzemiący w starożytnych inżynierach-architektach. Podziwialiśmy Koloseum, Panteon, Plac Navona, i Plac Wenecki. Dotarliśmy też do serca kościoła rzymskokatolickiego - Watykanu, gdzie zwiedziliśmy Plac i Bazylikę Św. Piotra. Mieliśmy okazję zobaczyć schody hiszpańskie oraz fontannę di Trevi. Kolejny dzień urozmaicił nam wyjazd do jednego z najpopularniejszych miast turystyczno-wypoczynkowych, czyli do Rimini. Spacerowaliśmy po urokliwych uliczkach miasta i sprawdziliśmy smak prawdziwej włoskiej pizzy. Wielką atrakcją okazał się wyjazd do San Marino, jednego z najmniejszych państw Europy, gdzie zachowały się średniowieczne domy, place i fortyfikacje. Poza pięknymi widokami z góry Titano, mieliśmy okazję zobaczyć katedrę Św. Marino i wieżę dzwonnicową. Ostatniego dnia udaliśmy się do Wenecji. Podróżowaliśmy tramwajem wodnym podziwiając uroki tego bajecznego miasta. Zwiedziliśmy Plac i Bazylikę św. Marka, Most Westchnień i Wieżę Zegarową. Spacerując wąskimi uliczkami z wyspy na wyspę podziwialiśmy przepływające kanałami gondole. Po kilku godzinach spędzonych w Wenecji, pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną do kraju.

Była to niezapomniana wycieczka, pełna pięknych miejsc, włoskich smaków, muzyki i świetnej zabawy.

Dziękujemy pani Katarzynie Graczyk i pani Małgorzacie Bączkiewicz za opiekę w trakcie wyjazdu oraz pani Anecie Sarbinowskiej-Murawieckiej za pomoc w zorganizowaniu wycieczki.

Patrycja Dziel, Agnieszka Dopierała, kl. III TB

GALERIA

Wyszukiwarka

zlota-tarcza-technika-2015

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że Technikum nr 1
w Zespole Szkół Politechnicznych we Wrześni zostało sklasyfikowane wśród najlepszych techników
w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017 i przysługuje mu tytuł "Złotej Szkoły 2017"